Уроки


 ЗМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ ЗА РОДАМИ Й ЧИСЛАМИ У СПОЛУЧЕННІ З ІМЕННИКАМИ

Мета: вчити учнів визначати рід і число прикметника за родом і числом пов'язаного з ним іменника; збагачувати словниковий запас школярів; формувати мовленнєві навички; виховувати любов до рідного слова.
Хід уроку
I.           Організація класу.
II.       Хвилина каліграфії.              Слайд 1
Зірка  знаменитий  знаходиться
III. Вивчення нового матеріалу.
А) Завдання                                  Слайд 2
Б) Проблемне питання
 - Як ви думаєте , чи змінюються прикметники за родами?    Слайд 3
В) яке закінчення потрібно дописати?       Слайд
білий, біле, біла     (записую на дошці)
-ми щось робимо не так? Чому?
-давайте глянемо на наступний слайд
Г) дописати закінчення                    Слайд 5
-  Що допомогло вам правильно дописати закінчення?
(іменник, до якого відносяться прикметник)
Доведіть свою думку (Прикметник змінюється за родами разом з іменником, до якого відноситься)
-     А ще за чим можуть змінюватися прикметники   (числами) наприкл.
-     Може хтось попробує оголосити тему сьогоднішнього уроку?
-     Що ми сьогодні будемо вивчати?
ІV. Оголошення теми уроку. Слайд 6
 Розв’язання проблемної ситуації через опрацювання нового матеріалу.
- Що ми маємо знати і вміти       Слайд 7
1) Дослідницька робота в групах вправа 206   Слайд 8, 9
I. Зірочка (вечірня, красива, дивовижна)
 Учні вибирають із довідки прикметники до поданих   іменників, пояснюють, як вони вибирали, на що орієнтувалися.
II. небо (блакитне, хмарне, чисте) вечірнє,
ІІІ. День (сонячний, весняний, дощовий)літній
-У середньому та чоловічому роді усі основи прикметників закінчуються на твердий приголосний, доберіть прикметники, основа яких закінчується на м’який приголосний 
Може хтось з наукових доцентів чи кандидатів наук присутніх тут зможе вивести правило про змінювання прикметників за родами та числами?     Перевіряємо (зачитуємо правило з підручника)  с.98
То як визначити рід і число прикметника?
V. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення вивченого
1) Робота в парах   з карточками (добрати до поданих іменників прикметники, виділяючи  закінчення. )   Слайд 10
1.   Село              2.  Вечір               3. Вода         4. Учні

Зачитування прикметників. Виділення закінчень. Записую на дошці,
родові закінчення  Повторюємо родові закінчення

2). Знайти заховані прикметники на картині визначити їх число і рід
(березовий ліс, гірська річка, великі камені, зелена трава,дрібне каміння)     Слайд 11
        2) Скласти короткий опис картини
        3) Доберіть прикметники     Слайд 12
         
VIІ. Підсумок уроку.   
— Яка роль прикметників у тексті?
— Як визначити рід і число прикметника?
 Слайд  13, 14,15
Таблиця закінчень на дошці
VIIІ. Домашнє завдання.           Слайд 16
1.   Вправа 207.
2.   Опрацювати картки вдома

Оцінювання

Додаткове завдання
1. Відгадайте іменник      Слайд  17,18
2. Допишіть закінчення  прикм.    Слайд  19,20
3.    Змінювання прикметників за числами (вправа 208).






Тема. Весна – чарівниця.

Мета. Поглибити уявлення дітей про найхарактерніші ознаки весни.
            Вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності.
            Розвивати творчість, фантазію, спостережливість, уяву.
            Виховувати любов до природи, рідного краю.

Обладнання. Різноманітні штучні квіти, надруковані на папері словосполучення, малюнки.

Хід уроку
І. Організація класу.

ІІ. Вступна бесіда.
 Сьогодні, діти на нас чекає зустріч з прекрасним. Ми з вами зануримося в цікавий світ уяви, фантазії. Будьте уважними та спостережливими.   

ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Тема уроку: «Весна – чарівниця». Отже всі розмови будуть тільки про неї.

ІV. Актуалізація опорних знань.
Прочитайте слова, записані на дошці, і складіть правильне речення.  
/принесла, ой, що, весно, нам, ти, весно/
Ой, весно, весно, що ти нам принесла?

V. Інтерактивна гра «Мікрофон»
А зараз ви попробуєте відповісти на це питання, передаючи ланцюжком мікрофон.
Я ваші відповіді буду записувати на дошці.

VІ.  Домашнє завдання
Тепер зачитайте народні прикмети та ознаки весни, які ви мали підготувати вдома.
Ви зібрали послідовні ознаки пробудження весняної природи. Давайте об’єднаємо ці аркуші. Що виходить? ( книжка) Придумайте назву цій книжці. ( Пробудження природи)

VІІ. Фізкультхвилинка

VІІІ. Робота з опорними словами
А тепер прочитайте з чим у мене асоціюється слово весна. ( розвішую слова, написані на різнокольорових аркушах паперу: зелень,сонечко, завірюха, пахощі квітів, ласкаве сонячне проміння, гарний настрій, шпаківня, жайворонки, веселий спів птахів)



ІX. Узагальнення учнівських знань.
Щороку ми з нетерпінням чекаємо на прихід весни, лічимо дні, виглядаємо, коли пташки на своїх крилах принесуь її з далекого краю. Уже сама згадка про неї збуджує радість, світлі почуття. Справжній прихід весни люди пов’язували і святом Явдохи, котре припадало на 14 березня. До цього свята випікали смачні чудові булочки, які ласкаво називали веснянками. А з 18 березня на Кононів день влаштовували заклички птахів. Випікали для дітей з тіста фігурки птахів і називали їх «жайворонками». Що ви знаєте про жайворонків? Жайворонки – перші птахи, що прилітають до нас з вирію, вони своїм співом ніби пробуджують весну.

X. Робота над загадками.
                              А тепер розгадайте загадки:
Ще вітер зимовий з дощами гуде.
Ще сніг острівками блищить де-не-де.
Тереза сережки свої розпускає.
Чи ви здогадались, коли це буває?              ( у березні )

Вже пташки вернулися в наш край.
Про весну співають поле й гай.
Ніжаться на сонці трави й квіти.
Бо настав ласкавий, теплий…           (квітень)

Цей місяць весело співає,
Дощами землю поливає.
Зеленіють буйно трави.
Бо іде веселий…                                 (травень)       

X. Написання розповіді, малюнки.
Підніміть руки вгору. Підставте долоньки нашому сонечку. Чуєте поколюванння в пальчиках? Це добре сонечко дає вам радість. Воно наповнює вас енергією, радістю. І щоб до нас скоріше прийшла весна, давайте перенесіть ваші уявлення про весну своїми пальчиками на папір. Перший варіант малює свою весну, а другий опише як уявляє прихід весни. Давайте пригадаємо з яких частин складається текст. Отже у вашій розповіді має бути 3 абзаци. Працюйте.
Звучить легка музика.


XІ. Зачитування розповідей.






 

                                Українська мова                                    1 клас

Тема 1 : Звук [т], [т’]. Букви Т т. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо подовженої палички.

(За підручником Українська мова . Большакова І., Престінська М.)

Очікувані результати :

- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];

- розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];

- аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];

- обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];

І.  Вступна частина

1.     Налаштування на урок

- Чи все необхідне до уроку ви приготували?

-       Діти (хором):

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб  бачити.

Руки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати . 

2.     Мовна розминка

1)    Скоромовка

Мурий з Муркою

Вечеряли куркою:

«Мур-мур-мур-р-ри,

Гар-р-р-рні кур-р-ри!»

2)    Чистомовка (навпаки)

- вчитель читає речення,  а діти повторюють тричі останній склад 

Ра – ра – ра – надворі весела гра;

Ро – ро – ро – в зайця тепленьке хутро;

Ру -  ру – ру – зайчик цей живе в бору;

Рі – рі – рі – він подобавсь дітворі;

Го – го – го – нагодуємо його;

Ре – ре – ре – зайчик взимку не помре.

Ор – ор – ор – отруйний гриб мухомор;

Ар – ар – ар – горить ліхтар;

Ур – ур – ур – на лампі абажур.

3)    Логопедичні вправи 

- Смачне варення

- Повітряна кулька

- Коники

ІІ.Основна частина

1.     Письмова діяльність

1)    Каліграфічна хвилинка (у зошиті в косу)

Підготовка руки до письма : написання похилих подовжених паличок.

 2)    Піктографічний диктант

(вчитель диктує слова,  діти замальвують за допомогою схематичних малюнків – піктограм)

-         сонце, дерево,  вікно,  бублик, квітка

-         повторіть слова за малюнками

3)    Диктант букв,  складів, слів (1 біля дошки)

-         запишіть: а , о, у, и , ма, но, лу, ки 

Музична фізкультхвилинка

2.     Дослідницька діяльність

1)    Знайомство зі звуком

-         виділення звука (який звук найчастіше зустрічається)

Тридцять три вагони в ряд
Тараторять, торохтять.

- вимовте звук /т/,  який він, що допомагає його вимовити

- впіймай звук /т/ оплеском.

Трамвай, тролейбус і метро –
Це наш громадський транспорт.
Його ми мусим берегти,
Бо пішки прийдеться іти.

2)    Знайомство з буквою т

-         презентація

https://vseosvita.ua/library/nus-prezentacia-pismo-bukvi-tt-37398.html 

-   обведи всі букви «Т» (картки Додаток 1)

-         письмо в зошиті з друкованою основою (письмо маленької та великої друкованої букви «т»)

 3)    Самооцінювання

- визначання королеви краси (над найкращою буковю учень малює корону,  або обводить кружечком) 

     Пальчикова гімнастика     -кінезіологія

3.     Вчимося читати

1)    Читання складів з дошки

та,  то, ту , ти, ті  ,  ат, от, ут, ит, іт (променева таблиця)

2)    LEGO –піраміда слів з буквою «Т»

-         візьміть цеглинку,  назвіть слово і поставте в башточку,  разом створимо високу вежу

3) с. 44 – знайдіть слово – підпис до малюнка та відшукайте схему до слова

4)    Чарівний капелюх: витягуємо картку зі словом,  читаємо,  ділимо на склади і вкидаємо у відповідну скриньку (Додаток 2)

(пластикові конверти  з написами: 1 клад,  2 склади,  3 склади  прикріплені до дошки) 

5) Читання тексту з малюнками «Торт» (с. 44)

ІІІ. Заключна частина

1.     Рефлексія

1)    Фантазуємо . Вправа «Торт»

- Пофатазуйте ,  який торт ви б хотіли на свій день народження. Розфарбуйте його та прикрасьте (Додаток 3)

 )Враження дітей (висловлюються бажаючі)

3Самооцінювання (світлофор)


Математика

Тема: Лічба об’єктів навколишнього світу. Лічба до 20 у прямому порядку. Читання і запис натуральних чисел в межах 20 словами і цифрами. Розв’язування життєвих задач з використанням математичних методів. Побудова відрізків заданої довжини.

ОР: лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу; читає і записує натуральні числа та нуль – словами та цифрами; знаходить значення математичних виразів; застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах; будує відрізки заданої довжини.

Зміст уроку

І. Вступна частина

- Для дослідників важливими є знання з математики. Тому ми, будучи дослідниками відправимося сьогодні у країну математичних дослідів, де познайомимося з числами другого десятка. Одягаємо медалі, закриваєм оченята, рахуємо від 1 до 10, і у зворотному порядку, розплющуємо оченята – ви вже тут. Вітаю!

 

ІІ. Основна частина.

1.  Робота з роздатковим матеріалом.

-      У кожного з вас є хороші помічники. Це лічильні палички. Вони нам допомагали вчитися лічити. А от зараз ми будемо до них додавати по одній паличці, зачитувати число і записувати його в зошит. Почнемо. ( діти рахують, додаючи по одній паличці, вчитель записує цифрами на дошці. Рахуємо так: До 10 додаємо 1, буде 11. До 11 додати 1, дорівнює 12. І т.д.)

2.  Математика письмово ( цифри 10-20)

3.  Демонстрація «математичної лінійки»

-      Дослідимо «математичну лінійку». Яке число стоїть під 1? (11).

-      Що ви помічаєте схожого у цих цифр і у  їх назвах? (Зверху – 1 одиниця, знизу дві одиниці. Вони починаються однаково, слово «одинадцять» утворилось зі слова «один».

-      Раніше люди замість слова «десять» говорили слово «дцять». До цифри додали «дцть» і отримали нову.


  

 

-      Спробуємо прочитати, які назви отримали інші числа? Домалюйте кубики та допишіть суму чисел зліва.

4.  Математика самостійно

-      Отже, числа, які складаються з двох цифр називають двоцифровими: перша цифра зліва – десятки, а цифру, яка стоїть праворуч від неї називають одиницями.

5.  Цікавий факт.

Заслуга винаходу сучасних цифр (а саме їх можна вважати справжніми цифрами) належить індусам. У п’ятому столітті нашої ери вони зробили найважливіше відкриття: ввели в математичний світ поняття нуля і придумали для нього знак – порожнечу, обведену в кружечок. Інші ж числа позначали знаками, дуже схожими на наші цифри.

6.  Вправа «Мозковий штурм»

-      Я називатиму число, а ви спробуйте показати ту цифру, яка позначає це число.

12, 16, 19, 14, 11, 13, 17,18,15.

7.  Фізкультхвилинка

8.  Математика з другом

Об’єднаємось у пари. Огляньте уважно сніжинки. Вирішіть з своїм другом, хто запише цифри у порядку зростання, а хто – у порядку спадання. Занотуємо у зошит.  

17

 

13

 

9.  Робота над задачею із побудовою відрізків.

– Двієчка зраділа, що у неї з’явилася старша сестра – Дванадцятка. Вирушила одного разу Двійка до неї у гості. Скільки ж їй потрібно пройти см?

-      Накреслимо один відрізок довжиною 2см. Нижче накресліть відрізок довжиною 12 см. На другому відрізку позначте, де проживає цифра 2. Прикладіть лінійку. Порахуємо, скільки см залишилося пройти Двійці, щоб дістатись до сестриці Дванадцятки? (10см).

-      Отже, ми з вами дослідили, що Двійці потрібен аж цілий десяток, аби дістатись до Дванадцятки.

-      Запишемо в зошит приклад:

2 + 10 = 12(см)

-      А якби Дванадцятка вирушила до Двійки, скільки см довелось би подолати назад? Який ми тоді могли б скласти приклад?

12 – 10 = 2(см)

10.             Завдання на передбачення.

Обведіть цифру у кожній рукавичці, яка містить у собі один десяток. Звіртеся зі своїм другом, чи однаково ви виконали це завдання.

  

ІІІ. Завершення роботи.

-     Порахуємо, скільки дітей у нашому класі. Скільки десятків заховалось у цьому числі?

-     Скільки хлопчиків, скільки дівчаток?

-     Кого більше? На скільки?

-     Як нам сьогодні у дослідженні допомогли палички?

-     Назвіть найменше двоцифрове число?

-     Разом назвемо усі числа першого десятка, другого десятка.

-     Ви чудово справилися із усіма дослідженнями, завданнями, тому впевнено можу нагородити вас «золотими» медалями.

 



Я досліджую світ

Ранкове коло. Як дарувати/приймати подарунки

Очікувані результати:

учні знатимуть:

       *    як роблять листівки, іграшки;

       *    коли і як вручають подарунки;

       *    як приймати подарунки та дякувати за них;

учні умітимуть:

  • добирати та вручати подарунки рідним людям і приятелям;
  • створювати подарунки відповідно до свята й охайно оформлювати їх;
  • висловлювати свої думки, не ображаючи інших;
  • уважно слухати одне одного в умовах безпосереднього спілкування.

Обладнання: сніжинка, подарунок Діда Мороза, індивідуальні подарунки дітей, відео «А сніжок як пушок»,  щоденники вражень.

1.Вітання. Ранкове коло. 

Учні по  колу передають сніжинку  і говорять свої побажання:

-         Лізо, я дарую тобі посмішку! (радість, щастя, здійснення мрій, успіхів, багато друзів, поваги, справедливості)

2.Обмін інформацією. Тема дня “Що нам більше подобається — дарувати чи приймати подарунки?” Обговоріть із дітьми почуття, які ми переживаємо, коли даруємо та приймаємо подарунки. Чи важливі вони для нас? Чому?

*Діалог – роздум.

- Пригадайте правила етикету.

- Що ж людям подобається більше дарувати чи приймати подарунки?

- Який почуття викликає подарунок?

- Як розумієте  вислів: «Головне не подарунок, головне увага»;(подарунок є вираженням гарного ставлення до людини, символом непідробно щирих відносин між людьми.)

      радість

 

       увага

 

    щирість

 

 

 


* Подарунок  від Миколая.

Діти засвоюють нові слова : адресант та  адресат, виявляють хто кому надіслав посилку.

3.*Висунення гіпотез. Що надіслав Миколай?

* Розкриття посилки. Читання листа. Обговорення подарунку (корисний чи ні).

Шановні  першокласники!

З Новим роком , всіх вітаю!

І дорослих і малих.

Зичу вам здоров’я , сили.

Щоб пісні в школі дзвеніли.

І лунав веселий сміх.

З Новим роком всіх, всіх, всіх!

Подарунок посилаю:

Книга твій найкращий друг,

В школі без неї,  як без рук”

                            Миколай

- Які почуття від отриманого подарунка? Діти діляться враженнями.

* Виконання пісні з рухами «А сніжок як пушок».

* Подаруй подарунок другові.

Діти дарують подарунки друзям і діляться  своїми враженнями .

*Театралізація.

Діти  вчаться говорити  при врученні та отриманні подарунків.

4. Робота з щоденником вражень.

Теми для щоденника вражень:

Я чекаю на подарунок ….

Найцінніший для мене подарунок – це….

На Новий рік для близьких я підготував (ла)….

5. Рефлексія. Діти повертаються до проблемного питання на початку уроку.

- Що більше сподобалось отримувати чи дарувати подарунки? Які отримали емоції?

Висновок:

і приймати і дарувати подарунки радісно; робити щиро і з повагою.

Долоньки настрою (веселий, здивування, суму).

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар